Resurse
Asociația pentru Democrație Participativă ADEPT a dezvoltat un instrument de măsurare comparativă a performanței administrației publice locale (APL) în furnizarea serviciilor de gospodărie comunală în baza unui set extins de indicatori pentru serviciul de aprovizionare cu apă, canalizare, salubrizare, iluminat public stradal și transport public de pasageri. Pornind de la premisa că calitatea serviciilor de gospodărie comunală este determinată atât de eforturile sustenabile ale autorităților, transparen- ța și eficiența acestora, cât și de cererea din partea comunității – portalul www.serviciicomunale.md vine să ofere informații bazate pe date cantitative despre toți acești factori dar și încurajează o mai mare participare a cetățenilor în procesul de monitorizare a performanței APL. Portalul și instrumentul de comparare a performanței APL este un prim demers de acest gen în Republica Moldova şi prezintă rezultatele testării unui şir de indicatori pentru măsurarea eficienței, accesibilității, calității și rentabilității serviciilor furnizate locuitorilor oraşelor și municipiilor.
Scopul nostru este elabora şi promova mecanisme viabile de măsurare a performanței în furnizarea de servicii publice locale, astfel încât aplicarea sistematică a acestor mecanisme să ducă la creşterea calității şi eficienței serviciilor prestate cetățenilor.Pe acest portal puteți genera comparații între localități pe diferite servicii sau pe indicatori separați. De asemenea, site-ul prezintă și topuri ale localităților în baza performanței cumulative pentru fiecare serviciu. Toate datele şi informațiile prezentate pe site reies din datele furnizate de autoritățile locale şi descriu situația anului 2017. ADEPT a efectuat investigații suplimentare pentru verificarea datelor obținute de la primării, şi unde a fost posibil aceste date au fost revăzute şi corectate.
Brosura Servicii Publice -- Draft 07.pdf
Acest raport a fost realizat de către Asociația pentru Democrație Participativă ”ADEPT” în cadrul proiectului Servicii publice eficiente la nivel local, finanțat de UK aid cu suport Guvernului Marii Britanii. Agenția Națională pentru Sănătate Publică a contribuit cu expertiză la interpretare rezultatelor probelor și estimarea impactului calității apei potabile asupra sănătății populației.
ADEPT Calitatea Apei.pdf
Serviciile de utilitate publică și calitatea acestora reprezintă unul din parametrii de bază pentru evaluarea calității vieții populației. Există o serie de factori care direct sau indirect influențează acest sector, însă de cele mai multe ori problemele cu care se confruntă actorii implicați în gestionara acestora sunt relațiile dintre Administrația publică centrală și cea locală din perspectivele de reglementare și finanțare
Adept raport Servicii publice.pdf